Hubneme úsěšně - Než začneme hubnout

Vyhledávaný výraz musí mít minimálně 3 znaky.

Než začneme hubnout

28. 4. 2011 0:00

Ručička na váze neúprosně ukázala číslo, které pro Vás přestává být akceptovatelné? Řekli jste dost a máte chuť začít s kily bojovat? Přinášíme pár zlatých pravidel, aby se tento boj nezměnil v boj o přežití.

Lékařská konzultace

V případě obezity není nikdy na škodu zajít k lékaři a zažádat si o kompletní vyšetření. Lékař Vám odebere krev a Vy budete mít jasno, jak moc vysoký cholesterol máte, zda se Vaše tělo nepotýká se začínající cukrovkou, nebo zda vaše kila nejsou důsledkem špatné funkce štítné žlázy. Čím dříve podchytíte příčinu Vašich nadbytečných kil, tím dříve s nimi budete moci začít úspěšně bojovat!

Stanovení cílů

Před samým začátkem hubnutí si stanovte cíl. Váš cíl by se měl dát ale reálně splnit, proto zkuste pro začátek jít s Vaší váhou pouze o 10% z celkové váhy dolů. A jak dlouho takových 10% shazovat?  Počítejte s přibližně 0,5 kg za 1 týden. Např. Pokud vážíte 100 kg, váš počáteční cíl bude 10 kg dolů. Pokud budete hubnout rychlostí 0,5 kg za týden, je velmi pravděpodobné, že nové váhy se dočkáte za 5 měsíců. Vše samozřejmě záleží na vaší pohybové aktivitě a na správném stravování.

Motivace

Pro hubnutí je velmi důležitá motivace. Uvědomte si, že cokoliv pro sebe
chcete udělat, začíná v hlavě. Nechcete zhubnout kvůli Vašemu okolí, ale sami pro sebe, aby jste byla štíhlejší, zdravější a sebevědomější. Je jedno, jestli Vaše motivace bude spočívat v novém oblečení, založením rodiny nebo v novém partnerovi. Důležité je, aby pro Vás byla hnacím motorem při hubnutí!

Měření

Než začnete hubnout, změřte se a zvažte se! Míry si poznamenejte do svého diáře nebo kalendáře, abyste si po určité době mohla zkontrolovat, jak na tom jste. Dobrou investicí je zajít si na diagnostiku těla, kde vám odborník vysvětlí, kolik tuku na těle máte a jak jste na tom se svalovou hmotou. S touto diagnostikou se setkáte ve větších fitness centrech.

Špatné návyky

Sledujte své stravovací návyky. Málo pijete? V jídelníčku nemáte žádné ovoce? Za celý den nemáte čas na pořádné jídlo a tak večer zhltnete, na co přijdete? Zamyslete se nad svým dosavadním stravováním a pomalu začněte odbourávat všechny špatné návyky a nahrazujte je správnými. V rámci velkých změn doporučuji odstraňovat špatné návyky postupně. (Např. 2 týdny budu správně doplňovat pitný režim, vypiji 2,5litru tekutin, ze kterých velká část bude tvořit právě voda. Další týden ke správnému pitnému režimu přidám do jídelníčku 1 ks ovoce a 1 ks zeleniny, atp.)Je lepší dělat změny uváženě a postupně, aby si tělo na nové návyky zvykalo, než organismus přetížit velkými změnami, které během pár dní stejně vyústí v katastrofální útok na lednici. :)

Pátrejte po vhodné pohybové aktivitě

Vaše kamarádka chodí na Zumbu, kolegyně si nemůže vynachválit pilates a Vaše šéfová je unešená ze spinningu? Kterou aktivitu zvolit? Pokud nejste zdravotně omezená, vyzkoušejte všechno, na co máte chuť, a vyberte si pohyb, který vám nejlépe vyhovuje a který vás nejvíce baví. Zařaďte pohybovou aktivitu postupně do vašeho programu a vyhraďte si tento prostor jako čas sama pro sebe. Daleko více si sport vychutnáte, zároveň si u něj odpočinete od všedních starostí a ještě navíc půjdou Vaše kila rychleji dolů.

Pište si deník

Nemusíte každý den psát romány, stačí, když si budete zapisovat důležitá fakta, co se vám během vašeho hubnutí povedlo, co jste úplně nezvládla a nebo kde jste zhřešila. Nezapomeňte si zapisovat jak Vaše váha klesá, centimetry ubývají a Vaše velikosti oblečení se mění. Doplňujte Vaše nové motivace a cíle, ať Vaše hubnutí neustále někam směřuje. A až budete mít pocit, že jste nic nedokázala, že je Vaše váha stále vysoká, zalistujte o pár stránek dopředu a podívejte se na počáteční hodnoty, když jste začínala s kily bojovat.

 

Teď už znáte pár rad do začátku, tak směle do toho! Máte strach, že to samy nezvládnete nebo Vaše okolí nevěří ve Váš úspěch? Není nic jednoduššího, než si vyhledat na internetu pár žen, které mají podobné obavy, a pusťte se do toho společně. Vždyť ve dvou se to lépe táhne! :)

Změnit svůj životní styl chce spoustu odvahy a trpělivosti, veškeré změny je potřeba dělat uváženě a postupně, protože všechno má svůj čas.

Vaše kila se nastřádala za několik měsíců či let, nikoliv dní, buďte proto velmi trpěliví ve Vašem snažení a nezlobte se na Vaše tělo, že se kil nezbavuje tak rychle, jak byste si přály. Pomalé a zdravé hubnutí má trvalý efekt oproti rychlodietám, které se mnohdy mohou podepsat na Vašem zdraví.

Dopřávejte svému tělu dostatek pohybu, kvalitních a zdravých potravin a nezapomínejte ani na r elaxaci, protože jedině v takové dokonalé souhře bude Váš výsledek maximální. Buďte v psychické pohodě, a mějte své tělo rády, ono se Vám za to odmění!

(text: Daniela Mrázová)

 

0

Diskuse: Než začneme hubnout

V diskusi není žádný příspěvek.

předchozí 1/0 další

Pro přidání komentáře je potřeba se přihlásit. Pokud nemáte účet, můžete si ho založit zdarma zde