Hubneme úsěšně - Jak na ploché bříško?

Vyhledávaný výraz musí mít minimálně 3 znaky.

Jak na ploché bříško?

3. 11. 2011 0:00

Téma dalšího článku jsem vybírala ze svých zkušeností. Velmi často mi chodí do studia klientky, které mají jediný cíl - zhubnout bříško. Celý trénink se pak točí kolem jedné otázky a to: „Jak zhubnu to břicho?“

Tuk na těle se ukládá u každého jinak. Podle toho jak máte tuk na těle rozložen se rozlišují dva typy obezity - gynoidní a androidní. Pokud se vám tuk ukládá převážně do stehen a zadečku, jste typ gynoidní - neboli typ hrušky. Pokud se vám tuk ukládá do břicha, jste typ androidní - neboli typ jablka. U žen se častěji vyskytuje typ hrušky, zatímco u mužů je nejčastěji rozšířena obezita typu jablka. Důležitá informace však pro nás je, že tělo tvaru jablka signalizuje mnohem vyšší riziko chorob, srdce, vysokého krevního tlaku, cukrovky, ale i mozkových příhod.Pokud chcete zjistit jaký typ jste právě vy, stačí se podívat na sebe do zrcadla a určit vaše problémové partie, pokud si však nejste jisti, doporučuji se pak vrátit k našemu článku „jak zjistit nadváhu a obezitu“, kde  se dozvíte podle měření obvodu pasu v jaké rizikové skupině se nacházíte právě vy.

Problém nastává u hubnutí určitých částí těla - bohužel se nikdy nestane, že byste
zhubli jen na vašem vytouženém místě a pomocí poctivých sklapovaček, tak docílili plochého břicha. Procvičováním - posilováním - určitých částí těla můžete dosáhnout pevnějšího vzhledu, protože se vám vybuduje svalová hmota, nicméně objem dané partie tím tolik nezmenšíte. V čem je tedy problém?
Problém je v tuku, který se vám do břišní oblasti uložil a překrývá tak pevné svaly z poctivých zkracovaček, o které se vehementně snažíte už pár týdnů. :) Pokud začnete hubnout, nikdy nedocílíte toho, aby jste redukovali tuk na partii na které to nejvíc chcete, většinou budete hubnout rovnoměrně po celém těle, tak jak to má být. Pokud se budete držet našeho návodu, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat!

 

Spalování tuku

K tomu aby jste docílili hezkého bříška musíte bezpodmínečně zařadit do svého programu aerobní aktivitu. Aerobní aktivitě by jste se měli věnovat alespoň 3x týdně minimálně 40 minut. Mezi takové aktivity patří: rotoped, brusle, veslovací trenažer, běh, chůze, spinning, aerobic, ale i zumba. Ovšem u těchto aktivit, aby jste spalovali tuk musíte hlídat svojí tepovou frekvenci, protože tukové buňky se spalují jen v určitém tepovém rozmezí. 

Tepovou frekvenci si vypočtěte z následujícího vzroce:

220 - váš věk x (60 - 70%) Výsledkem je potom přibližné rozmezí tepové frekvence, kterou byste si měli hlídat pokud chcete spalovat tuky. A pokud to myslíte s hubnutím opravdu vážně, určitě se vám vyplatí pro lepší měření sporttester, který by neměl chybět při žádné vaší pohybové aktivitě!

Správný jídelníček

Strava by měla být bohatá na vlákninu, zeleninu, ovoce, bílkoviny, omezit by jste měli moučné výrobky, cukr, tučné potraviny a průmyslově zpracované potraviny. Jíst by jste měli alespoň 5x denně po menších dávkách a váš denní příjem by neměl být pod hodnotou vašeho bazálního metabolismu. Vždy by jste měli při tvorbě vašeho jídelníčku vycházet z vašich denních aktivit, ať už pohybových, pracovních či rodinných! Výdej energie by se měl rovnat příjmu energie.

Posilovací cvičení

Ve vašem programu by se mělo alespoň 1 -2 x týdně objevit posilovací cvičení, pro udržení svalové hmoty. Bříško pak můžete posilovat každý druhý den - nezapomeňte cviky obměňovat. Při posilování by jste však neměli zapomínat na zbytek těla - jako třeba ruce, záda, ramena, zadeček i nohy! A velmi důležitý je i strečink, který by neměl být opomenut na konci každého cvičení.

Zařaďte více pohybu do běžného života

Choďte pěšky, běhejte, půjčte si Nordic  Walking hole a choďte na procházky.

Rovné tělo

Naučte se správně srovnat tělo, vytáhněte se, naučte se při každodenním pohybu zapojit břišní, svaly, pánevní dno a procvičujte cviky na hluboké svaly, které vám pomohou ke správnému držení těla. Pokud si nevíte rady, určitě se zeptejte trenéra nebo navštivte lekce třeba pilates.


Napsala jsem vám zde všechno, co potřebujete vědět o správném hubnutí, taky už víte, že nelze zhubnout cíleně pouze na jedné partii, ale ještě se zmíním o podpůrných službách v hubnutí jako jsou hubnoucí zábaly, neinvazivní liposukce apod. Všechny tyto metody vám mohou dopomoci k rychlejšímu zhubnutí, ale pamatujte, že pokud nezačnete změnou u sebe a nezměníte své dosavadní návyky, efekt bude vždy jen chvilkový. Tukové buňky jste si svým životním stylem pěkně vypracovali a nakrmili a aby jste docílili jejich zmenšení, nepomůže vám k tomu zábal či zahřátí dané partie, musíte především buňky pozvolna naučit na to, že nebudou vykrmovány jako doposud a ony se vám odmění tím, že se začnou zmenšovat a vy si postupem času obléknete kalhoty o velikost či dvě menší! :)

(Daniela Mrázová, www.hubnemeuspesne.cz)

0

Diskuse: Jak na ploché bříško?

V diskusi není žádný příspěvek.

předchozí 1/0 další

Pro přidání komentáře je potřeba se přihlásit. Pokud nemáte účet, můžete si ho založit zdarma zde